Απολογισμός της δράσης για τον "θεσμό του Συμβούλου καθηγητή" της Σχολικής Περιόδου 2018 - 2019

    Κατά το σχολικό έτος 2018 - 2019 ξεκίνησε να εφαρμόζεται στο σχολείο μας ο καινοτόμος θεσμός του συμβούλου καθηγητή στην Α΄ Λυκείου. Αρχικά, έγινε η παρουσίαση του θεσμού στο σύλλογο καθηγητών. Είκοσι (20) καθηγητές εκδήλωσαν ενδιαφέρον και δήλωσαν συμμετοχή. Συντονίστρια της ομάδας εκλέχτηκε η κ. Παγίδου Ευστρατία.

   Ακολούθησαν  τρεις δίωρες επιμορφωτικές συναντήσεις των συμβούλων ? καθηγητών από την ψυχολόγο του σχολείου μας κ. Φωτιάδου Κυριακή, η οποία με ιδιαίτερα κατατοπιστικό τρόπο προετοίμασε τους καθηγητές για το νέο ρόλο τους και τους εκπαίδευσε στις βασικές συμβουλευτικές δεξιότητες.

    Οι σύμβουλοι καθηγητές συναντούσαν 4 - 5 μαθητές, 1 - 2 φορές τον μήνα ανάλογα με τις ανάγκες των μαθητών. Παράλληλα, η ομάδα έκανε συναντήσεις υπό την εποπτεία της κ. Φωτιάδου μία φορά το μήνα για ανταλλαγή απόψεων κι εμπειριών με στόχο την αλληλοϋποστήριξη τους. Στο τέλος Μαΐου, όπου ολοκληρώθηκαν οι συναντήσεις των συμβούλων με τους μαθητές, οι μαθητές κλήθηκαν να απαντήσουν σε ερωτηματολόγιο αξιολόγησης του θεσμού.

   Τον Ιούνιο πραγματοποιήθηκε η τελευταία συνάντηση της ομάδας και ο απολογισμός της δράσης. Οι καθηγητές συμπλήρωσαν επίσης ερωτηματολόγια αξιολόγησης του θεσμού. Έπειτα, η ομάδα ενημερώθηκε για τα αποτελέσματα από τα ερωτηματολόγια των μαθητών και εξήχθησαν γενικά συμπεράσματα για την βελτίωση της εφαρμογής του θεσμού.

 

Ο θεσμός του Συμβούλου Καθηγητή στο 1ο ΕΠΑ.Λ. Περάματος

 Αγαπητοί μαθητές και γονείς,

Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι στο σχολείο μας ξεκινά να εφαρμόζεται ο καινοτόμος θεσμός του «Συμβούλου Καθηγητή», ο οποίος έχει δημοσιευτεί στο ΦΕΚ τ.Β΄ 5343/28-11-18. Ο θεσμός αυτός εντάσσεται στο πλαίσιο του Προγράμματος  "Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑ.Λ. - Υποστήριξη Σχολικών Μονάδων ΕΠΑ.Λ. για το σχολικό Έτος 2018-2019".

     Ο θεσμός του «Συμβούλου Καθηγητή», είναι μία καινοτόμος δράση που εφαρμόζεται σε όλους τους μαθητές/-τριες της Α΄ τάξης Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑ.Λ.), με στόχο τη συστηματική υποστήριξη των μαθητών/-τριών στη σχολική ζωή και τη δημιουργία θετικού κλίματος στη σχολική κοινότητα. 

   Ήδη, η υλοποίησή του σε πολλά σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στη χώρα μας έχει παρουσιάσει πολύ θετικά αποτελέσματα.

Στόχοι της δράσης:

  •    Να υποδεχθεί, να υποστηρίξει και να ενδυναμώσει ψυχικά τους νεοεισερχόμενους μαθητές, ώστε η προσαρμογή τους στο σχολικό περιβάλλον να είναι ομαλή και λειτουργική.
  •    Να συμβάλει στη βελτίωση των σχέσεων εκπαιδευτικών-μαθητών, έτσι ώστε να οικοδομηθούν σχέσεις εμπιστοσύνης και να μειωθούν οι συγκρούσεις.
  •    Να βοηθήσει στον εντοπισμό και την πιθανή άρση προβλημάτων που αναστέλλουν τη γνωστική πρόοδο των μαθητών.
  •    Να φροντίσει για την παραπομπή των μαθητών που αντιμετωπίζουν προβλήματα (π.χ. μη διαγνωσμένες μαθησιακές δυσκολίες, παραβατική συμπεριφορά, κλπ.) σε αρμόδιους φορείς, και να διευκολύνει τη σύνδεση των οικογενειών τους με υπηρεσίες ψυχικής υγείας της κοινότητας.
  •    Να ευοδώσει σχέσεις συνεργασίας ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς. 

Για οποιαδήποτε επιπλέον πληροφορία παρακαλώ καλέστε στα τηλέφωνα του σχολείου (2104010080 & 2104010180).

Ο διευθυντής του σχολείου

Μάριος Μουρατίδης